Každý nový zaměstnanec musí obvykle projít adaptačním programem a řadou školení než se stane plnohodnotným zaměstnancem. Umožněte Vašim nováčkům bezproblémový start v oblasti jejich digitální gramotnosti. Přinášíme vám 5 praktických tipů pro jejich vzdělávání v Microsoft 365.
Měli byste mít přesně definováno, jaký nástroj použít k plnění určitého úkolu. Všichni zaměstnanci tak budou postupovat stejně a jednotně. Dobrým příkladem je nastavení pravidla, aby se e-mail používal pro externí komunikaci. Pro běžnou interní komunikaci je vhodnější používat Microsoft Teams a SharePoint. Spolupráce tak bude mnohem efektivnější díky MS Teams a SharePoint také v kontextu dokumentů, dat a projektů.
Součástí podpory Microsoftu je také bohatý a bezplatný výukový program. Microsoft Learning Pathways je dostupný v různých jazycích, vždy s nejnovějšími verzemi a je automaticky zahrnut ve všech třech licencích Microsoft 365 (Standard, Premium a Business). Stačí si jej jednoduše odemknout v Centru správy.
Výhody MS Learning Pathways:
- Bezplatná služba.
- Možnost přizpůsobit obsah i vzhled programu potřebám firmy.
- Aplikace obsahuje školení pro různé nástroje Microsoft 365.
- Lze přidat vlastní obsah nebo odkazy na externí zdroje.
Microsoft Teams v sobě skrývá užitečnou sekci „Nápověda“. Ta obsahuje tyto oblasti:
- Témata
- Školení
- Co je nového?
- Zprávy
Informace o nových vylepšeních a funkcionalitách naleznete v sekci „Novinky“. Sekce „Školení“ nabízí řadu video tutoriálů, jakož i úvod do Teams pro začátečníky. Ten ukazuje, jak používat chat, sdílet soubory a mnoho dalších základních úkolů, které musí noví zaměstnanci umět používat od prvního dne. Sekce „Témata“ zase seskupuje výuková videa podle jednotlivých oblastí. Vlastní tutoriály a návody výrazně usnadní novým zaměstnancům se zorientovat ve Vaší firmě. Při jejich tvorbě nezapomeňte na vyřešení běžných potíží, se kterými se budou setkávat. Sdílejte osvědčené postupy i nejrůznější vychytávky. Vaše tutoriály a návody můžete přidat k Microsoft Learning Pathways na SharePointu Online a stanou se tak součástí komplexní výuky Vašich zaměstnanců.
Je důležité získat zpětnou vazbu od nových zaměstnanců o jejich zkušenostech s nástroji Microsoft 365 během procesu jejich adaptace. Pomocí těchto poznatků lze identifikovat mezery ve školících materiálech a navrhnout zlepšení.
Konica Minolta dokáže v této oblasti najít pro zákazníky řešení pomocí nástrojů Microsoft 365 a Power Platform. Proces Join, Move & Leave systematizuje a zpříjemní, a to nejen novým zaměstnancům, ale také HR, které je odpovědné za nábor a společně s IT a manažery za následný onboarding a adaptaci nováčků.