Úsměv, prosím. Umělá inteligence od Konica Minolta dokáže sledovat spokojenost zákazníků
Banky, obchody či restaurace mohou nyní díky technologii od Konica Minolta on-line vyhodnocovat spokojenost zákazníků. Zapojení umělé inteligence, tentokrát ve spojení s chytrými kamerami, má vést ke zvyšování poskytované kvality služeb. Změřit dokáže náladu zákazníků a jak každý obchodník ví, na úsměvu při odchodu z místa prodeje vždy záleží. Chytré kamery Mobotix obdobně umějí sledovat i kvalitu výroby. Tyto služby poskytuje Konica Minolta již desítkám výrobních či logistických firem po celé Evropě.
Pilotní průzkum zákaznické spokojenosti prostřednictvím chytrých kamer provedla Konica Minolta počátkem května na pražském veletrhu „Reklama polygraf obaly 2022“. Ze statistik mimo jiné vyplynulo, že během dvou dnů kamery zachytily 3817 návštěvníků, z nichž 57 % mělo na tváři úsměv a pouze 5 % se mračilo. Pokud jde o věkové složení, nejvíce (58 %) lidí bylo mezi 18 až 29 lety, nejméně (3 %) pak starší 60 let.
„Chytré kamery dokážou rovněž zajistit plnohodnotnou vizuální kontrolu kvality v režimu 24/7. Zaměřují se přitom na detekci škrábanců, prasklin a kontaminace nebo kontrolu správného sestavení výrobku. Rozpoznají rovněž různé typy objektů na dopravníkovém pásu a dokážou je spočítat. Řešení pak lze napojit na další systémy, které v případě odhalení nesrovnalostí problém nahlásí, vadný kus vyřadí nebo zastaví výrobu,“ vysvětlil Lukáš Havlíček, Chief Technologist Industrial and Imaging Services Konica Minolta Global R&D, s tím, že řešení umožňuje zvýšení rychlosti výroby, snížení zmetkovitosti nebo vytvoření evidence v průběhu výroby, která může být použita jako podklad pro optimalizaci výrobních procesů.
Služby sledování kvality za pomoci chytrých kamer nabízí Konica Minolta od roku 2017 a doposud je poskytla již desítkám zákazníků po celé Evropě. Vhodné jsou zejména pro segmenty výroby, skladování a logistiky, kde se nabízí největší potenciál. Technologicky však nic nebrání ve využití i v dalších odvětvích, jako je retail či zdravotnictví.
V rámci celoevropského vývoje se Konica Minolta zaměřuje především na rozvoj služeb a produktů spojených s videoanalýzou, nástrojů využívající kognitivní funkce a umělé inteligence v kombinaci s digitalizačními službami. „Vyvíjíme moderní sofistikovaná řešení, která dokážou zvýšit efektivitu a bezpečnost práce a přinášet potřebná data v reálném čase. Ta můžeme dále využít pro rozvoj komplexních služeb zaměřených na vyšší automatizaci procesů a podporu rozhodování. Věříme, že efektivní správa dat a technologií bude mít výrazný vliv na dosažení cílů v rámci ESG a že tyto produkty pomohou našim zákazníkům jak ke snížení ekologické stopy, tak k dalšímu růstu na trhu,“ uzavřel Dennis Curry, Deputy CTO, Konica Minolta Inc. Executive Director & Fellow. Director of Technology & R&D Konica Minolta Europe.