Konica Minolta vykázala růst zisku i tržeb, v ČR hledá nové investiční příležitosti

| 28 května 2019

Rozvoj v segmentu IT služeb a důraz na nové technologie. Zejména to jsou důvody růstu výsledků skupiny Konica Minolta v ČR v roce 2018. Zatímco zisk před zdaněním (EBIT) podle mezinárodních účetních standardů meziročně vzrostl o 17 % na 174 milionů Kč, obrat se zvýšil o více než 6 % na 2,34 miliardy Kč. Ve střednědobém horizontu chce navíc Konica Minolta v ČR pokračovat v akvizicích. Po úspěšném začlenění bývalé společnosti WEBCOM (nyní Konica Minolta IT Solutions Czech - KM ITSCZ) plánuje rozšířit skupinu o další firmy především z oblasti bezpečnostních videosystémů nebo pokročilého zpracování videa.


„Konica Minolta se mění a loňský rok byl toho důkazem. Vstoupili jsme mezi dodavatele kamerových systémů, na český trh jsme ve světové premiéře uvedli IT platformu Workplace Hub a úspěšně jsme v provozu otestovali chytré brýle z našeho brněnského vývojového centra,“ uvedl Pavel Čurda, generální ředitel Konica Minolta Business Solutions Czech (KM BCZ), a dodal: „Posilujeme roli Konica Minolta jako servisního integrátora a partnera v oblasti IT služeb a poradenství. I proto hledáme další investiční příležitost s cílem rozšíření našeho produktového portfolia.“


Největší podíl na růstu tržeb měla oblast IT služeb (ITS), která se meziročně zvýšila o 11 % na 883 milionů korun a představuje tak více než 37 % celkového obratu Konica Minolta v ČR. Výrazný nárůst za rok 2018 je zčásti daný vykázáním konsolidovaných výsledků KM BCZ a Konica Minolta IT Solutions Czech (dříve WEBCOM), které byly dosud prezentovány odděleně. I bez toho by však české zastoupení mělo loni úspěšný rok. Z 23 zemí střední a východní Evropy, kde Konica Minolta působí, jsou tržby na českém trhu druhé nejvyšší. Při porovnání prodejů v oblasti ITS je pak tuzemské zastoupení dokonce nejúspěšnější v celém regionu.  


V rámci přímého prodeje se Konica Minolta vloni dařilo při realizaci zakázek pro velké klienty. Nové smlouvy uzavřela například ve společnostech Erste Group, Husquarna, Travel Service, Český Aeroholding, Cermat nebo Czech News Center. „Jednotlivé kontrakty se týkaly zejména digitalizace dokumentů nebo implementace na míru připravovaných softwarových a tiskových řešení včetně souvisejícího servisního zajištění,“ řekl Pavel Štěpán, obchodní ředitel KM BCZ, a dodal: „Úspěšní jsme byli rovněž s nabídkami nových technologií. Prodali jsme již stovky kamer MOBOTIX a zaznamenáváme pozitivní zpětnou vazbu od prvních zákazníků na IT platformu Workplace Hub.“  


Nepřímý prodej se podílel na obratu Konica Minolta celkem 21,1 %. Meziročně došlo k nárůstu o 10,6 milionu Kč na 411,5 milionu Kč, což je dosavadní rekord. „Zaměřili jsme se na produkční a velkoformátový tisk, prodali jsme historicky nejvíce barevných A3 zařízení. Díky systému školení a rozšiřování produktového portfolia jsme navýšili i prodeje řešení pro řízení firemních procesů. Rozšířili jsme také partnerskou síť, což se projevilo i ve výrazném nárůstu prodeje nových kamerových systémů,“ informoval Tomáš Holubec, obchodní ředitel nepřímého prodeje KM BCZ.   


Inovace plánuje společnost i v tradiční oblasti tiskových řešení. Letos se chystá uvést na trh celou novou řadu kancelářských tiskových zařízení formátu A3 i A4 s přelomovou výbavou i funkcemi. Konica Minolta je v ČR lídrem mezi dodavateli barevných i černobílých přístrojů formátu A3 a největší podíl drží také v segmentu produkčního tisku, kde pokrývá téměř dvě třetiny tuzemského trhu.


Tisková zařízení

Tržní podíl Konica Minolta v ČR dosáhl v případě černobílých produkčních strojů 66,7 % a v segmentu barevných digitálních produkčních strojů se dostal na 60,4 %. Na trhu barevných kancelářských multifunkčních tiskáren formátu A3 činil podíl společnosti 36,5 %. U černobílých multifunkčních tiskáren formátu A3 byl tržní podíl 31,6 %. V segmentech kancelářských multifunkčních tiskáren formátu A4 drží Konica Minolta podíl u barevného i černobílého tisku dohromady 14,4 %.