Digitální tiskové stroje pro tisk etiket
Sektor tisku etiket se rozrostl do takové míry, že každoroční instalace digitálních tiskových strojů pro tisk etiket se v současné době blíží 30 % všech instalací tiskových strojů pro tisk na úzké kotouče médií po celém světě, přičemž na konci roku 2015 bylo na celém světě instalováno více než 3 000 digitálních tiskových strojů pro tisk etiket.
Při pohledu do budoucna se předpokládá, že do roku 2020 budou instalace digitálních tiskových strojů pro tisk etiket tvořit téměř 40 % nebo více ze všech ročních instalací tiskových strojů pro tisk na úzké kotouče médií.
V této souvislosti je celková hodnota realizovaných úloh digitálního tisku etiket v současné době považována za mnohem vyšší, než jsou samotné náklady na tisk. Odhaduje se, že ačkoli v současnosti digitální tisk etiket představuje pouze přibližně 3 % až 5 % ze všech úloh tisku samolepicích etiket, pokud jde o objem, a tvoří přibližně 15 % až 18 % nebo i více ze všech tiskových úloh, pokud jde o hodnotu.
K mnoha výhodám tohoto rostoucího sektoru patří:
Bezproblémový pracovní postup
Bezproblémový pracovní postup se stal jedním z nejdůležitějších prvků úspěšné digitální produkce etiket. Poskytuje základ pro minimalizaci chyb a administrativy, zkracuje doby odezvy a poskytuje průběžně aktualizované informace pro výrobu a od zákazníků. Zkracuje také doby realizace.
Nákladová efektivnost
V porovnání s konvenčním tiskem etiket digitální proces nepoužívá tiskové desky ani nezahrnuje žádné materiály, chemikálie, procesy či časové požadavky pro výrobu těchto desek, čímž šetří vaše peníze.
Produkční výhody
Pro vlastníka značky může být možnost omezit nebo odstranit skladování etiket, zkrátit dobu do uvedení na trh a zvýšit efektivitu dodavatelského řetězce přesvědčivým důvodem k přechodu na digitální produkci etiket. Velký význam mají také možnost přesně načasované produkce, nízkonákladový kontrolní tisk a zkušební marketing etiket.
Marketingové příležitosti
Nová přidaná hodnota a marketingové příležitosti pro majitele značek, firmy opravdu téměř všech velikostí, se staly skutečným středem zájmu uživatelů etiket v dnešním stále konkurenčnějším prostředí. Existuje mnoho příkladů, kdy řešení digitálního tisku umožnila snadno vytvářet různé verze nebo varianty, obrázky s variabilním vzhledem, individuálně přizpůsobené etikety, hromadné úpravy, nové propagační příležitosti a dokonce etikety pro regionální, sezónní nebo speciální události. Výrobcům digitálních etiket tyto marketingové příležitosti nabízejí potenciál k přidání hodnoty a zvýšení ziskovosti.
Životní prostředí a udržitelnost
Není pochyb o tom, že se životní prostředí a udržitelnost staly důležitou problematikou. Digitální tisk tím, že produkuje přesná množství produktů bez určitého procenta navíc, omezuje plýtvání. Na rozdíl od jiných tiskových procesů také nepoužívá žádné chemikálie, vodu ani materiály k výrobě desek.
Zabezpečení značky
Relativně nová, ale stále rostoucí oblast digitálního designu a tisku s nejnovějšími softwarovými řešeními umožňuje začlenit pozadí návrhů zabezpečení a speciální funkce, variabilní obrázky, mikrotext, funkce ochrany proti kopírování a mnoho dalšího.
Sledování a dohledatelnost
Skutečnost, že digitální etikety lze tisknout individuálně, umožňuje tiskárnám produkovat postupně číslované etikety nebo etikety s kódy, vytvářet skryté kódy odpovídající viditelným kódům a poskytovat měnící se kódy, které lze používat s technologií smartphonů. To vše nabízí nové možnosti pro řešení etiket určených ke sledování a dohledávání.