Nástroje

Digitální evidence docházky uspoří stovky tisíc korun ročně

Povinná evidence docházky do zaměstnání nemusí mít podobu tradičního ručního zapisování nebo posílání tabulek e-mailem. Konica Minolta jako první na světě vybavila svá multifunkční tisková zařízení funkcí digitální evidence docházky. Tato inovace se může týkat až 7 000 českých a slovenských firem, kteří využívají tisková zařízení Konica Minolta.

03.01.2024
2 minuty 2 minuty
Obsah
Funkci elektronické evidence docházky mohou aktivovat zákazníci Konica Minolta na téměř všech multifunkčních zařízeních formátu A3 i A4 vybavených dotykovým displejem včetně modelů od roku výroby 2015. Ty využívá přibližně 98 % zákazníků, tedy tisíce firem v Česku a na Slovensku.

Inovace, která pomůže firmám s digitalizací

Digitální evidencí docházky získají firmy v reálném čase přehled o přítomnosti zaměstnanců na pracovišti, dovolených či čerpání nemocenské. Jde o inovaci, která s minimálními náklady významně pomůže firmám s digitální transformací. Nový systém evidence docházky v podobě softwarové služby lze naprogramovat přímo do multifunkčního zařízení. Firmy tak získají možnost evidence, která je ze zákona povinná, v digitální podobě bez nutnosti nákupu dalšího IT vybavení.  

Pro koho je systém vhodný?

  • Výrobní či logistické podniky, 
  • Obecní úřady, 
  • Kulturní zařízení,  
  • Domovy seniorů 
  • Nemocnice, 
  • Lázeňské komplexy 
  • Sportovní kluby atd.

Digitalizace evidenci zrychlí, zpřehlední a zpřesní

Elektronická docházka řeší problémy tradiční evidence spojené s ručním vyplňováním různých formulářů či legislativními dopady v případě chybějících dat. Odpadá tak přeposílání excelových tabulek e-mailem či fyzické přenášení ručně vyplněných papírů. Zaměstnanci získají konkrétní přehled o tom, kolik jim chybí odpracovat hodin v daném měsíci, kolik jim zbývá dovolené, jak často mají nárok na návštěvu lékaře či na sick day. Manažerům pak elektronická docházka zpřehlední například schvalování dovolených a umožňuje odkudkoli, tedy i z mobilního telefonu, evidovat počet zaměstnanců na pracovišti, na služební cestě či na nemocenské. 

Informace o docházce na jednom místě

K dalším přednostem nové služby patří to, že umožní shromáždit informace o docházce na jednom místě, z něhož mohou čerpat zaměstnanci, jejich nadřízení i například mzdoví účetní nebo pracovníci HR oddělení. Systém umožňuje vzdálený přístup – zaměstnanci se tak mohou zaevidovat i v případě, že nejsou v budově, ale v terénu nebo běžně pracují venku. Pro přihlášení do systému lze použít klasickou zaměstnaneckou kartu, PIN nebo biometrický postup, tedy například otisk prstu, scan obličeje nebo dlaně.  

Úspora stovek tisíc korun ročně

Příklady úspor, které elektronická docházka od Konica Minolta přináší: 

  • desetiminutový pozdní příchod či dřívější odchod ve firmě s 50 zaměstnanci představuje za 20 pracovních dní deficit 10 000 minut, tedy 1666 hodin měsíčně. Při průměrné mzdě 32 500 korun to firmu vyjde přibližně na 33 000 korun, 
  • zadat ručně údaje za 50 zaměstnanců trvá účetní dva dny, náklady na zpracování mezd tak jsou tedy přes 3000 korun, 
  • náklady spojené s řešením různých sporů plynoucích z takové evidence a potřebná komunikace pak mohou činit téměř 2500 korun, 
  • elektronická evidence tak dokáže při odečtení poplatku za docházkový systém odhadem ušetřit přes 36 000 korun měsíčně, tedy přes 400 000 korun ročně. 

VYZKOUŠEJTE SI ZDARMA APLIKACI DOCHÁZKA

Zefektivněte firemní procesy a ušetřete stovky tisíc korun.

Dozvědět se více
Toto by také mohlo být pro vás zajímavé:

Proč byste měli využívat výhody tisku z mobilních zařízení

V posledních letech velká část Evropanů přijala agilitu a flexibilitu...

Nástroje
06.03.2023

Nechte se inspirovat! Vytvořte si vlastní obal na míru.

Každý dobrý obchodník ví, že obaly prodávají. To může potvrdit i výrobce...

Nástroje
09.08.2023

Jak pomoci zaměstnancům si osvojit dovednosti s Microsoft 365?

Zatímco noví zaměstnanci se musí rychle přizpůsobit nové firemní kultuře a...

Nástroje
22.10.2023
PRO VÁS OD NÁS: